03 juni 2012

Sliten


I vanlig ordning är man sliten. Men min hela 10 dagar semester kanske hjälper lite. För er som inte redan vet det har jag påbörjat ett nytt arbete. Jobbar som butikschef i en festlig butik. Har blivit mycket prova på nytt den senaste tiden, först smink, hudvård och annat smått och gott och nu blir det ballong dekorationer, ballongdjur och fest-teman. Perfekt tid att påbörja just detta nya jobbet. Det beställs ballonger hej vilt till studenten, bröllop och företag. Fylla ballonger med helium är snart en av mina bästa skills. Haha.
Över till annat;
Först kom sommaren utan att det blev vår men efter sommaren kom visst våren men nu vill jag ju ha sommar. Speciellt till min semester. Då den ska spenderas i skogiga Småland och midsommar spenderas i Stockholms skärgård på förhoppningsvis ett äkta midsommar firande med dans runt stång och lek. Så sommar väder önskas!
Håller på att läsa Huvudjägaren av Jo Nesbø. Eller jag har bara epilogen kvar att läsa så tänkte faktiskt betygsätta den redan nu. En spännande bok efter ca 60 sidor. De första sidorna var inte så tråkiga som jag trodde (efter vad Mr.B) hade sagt men långt ifrån spännande. Men när actionen väl kom fanns det inget stopp. Den får en svag 4 av mig. Den höll inte samma fantastiska mått som snömannen eller pansarhjärta.
Fick här om dagen hem Elle mat & vin. Vilken underbar tidning speciellt detta nr. Jag vill bara sätta igång att baka, göra goda såser och framförallt blanda exklusiva drinkar. Kan man inte bara vara hemmafru och ha tid till allt man vill ha tid med. På onsdag tänker jag i allafall rocka loss i köket. Vad det blir vet jag själv inte ännu men ledig är jag. Ledig imorgon med men då blir det utvecklingssamtal på dagis följt av tandläkarbesök i Simrishamn. Inte operation denna gången utan lagning men i augusti är det dags för hemsk operation igen. Jag är fortfarande inte helt ok sedan förra operationen. Alla stygn har försvunnit, kan med tungan känna hålet där tanden har suttit, läker ihop sakta sakta och värst av allt är att jag FORTFARANDE inte kan gapa ordentligt. Inget att oroa mig för enligt tandläkaren. Jag ska bara vila käken så mycket som möjligt. Hade jag ångest inför första operationen är det inget mot vad jag har inför nästa. Vill verkligen inte behöva ha det så här igen...aldrig någonsin. Hatar visdomständer!
Ikväll blir det goda ostar med kex och vin och se Big Brother final. Heja Amandus säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar