15 juli 2011

Böcker och film

Har hunnit med 2 böcker som inte fått bli recenserade av mig. Den ena av dem var 100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Joansson. Denna bok har fått högt betyg av många vet jag men för mig blev det inte mer än en svag 3:a av 5. Var alldeles för mycket ointressanta delar i boken som jag bara skumläste för det var så långtråkigt. Men det är ju min åsikt. Är ganska säker på att Mr.B kommer fina boken otroligt bra när han läser den.
Har även avslutat hypnotisören av Lars Kepler. Detta var mer än bok i min smak. Ger den 4:a av 5 och kommer även inhandla hans andra bok. Hoppas att den ska vara lika bra eller bättre.
Har hunnit med att se en film som heter the next three days och den får med höga betyg en mycket stark 4:a. Helt klart sevärd, bra gjord, bra handling och så tycker ju jag att Russell Crowe är en väldigt bra skådespelare och även Elisabeth Banks som har den kvinnliga huvudrollen.
Vi har även införskaffat Nord och Syd boxarna så nu har vi börjat titta på dem. Jag har aldrig sett Nord och Syd då jag var för ung men Mr.B kommer ihåg hur han följde det på TV och att det är ett måste att ha sett. Så bara att börja titta. Minns jag inte fel så är det 18 timmars TV tittande innan man är klar med boxarna.

Här hemma är vi husliga. Vi är saftare och syltare. Har totalt handlat 18liter jordgubbar som vi har mosat med socker och fryst in så vi har under vintern till pannkakor och våfflor. I småland i augusti blir det blåbärsplockning och kantarelljakt.
Igår åt vi god mat som bestod av rotfrukts låda, ungstekt fläskfilé och till efterrätt jordgubbar med glass. Vi avnjöt en flaska vin till maten. En Zinfandel (kom ej ihåg namnet), den var väldigt god. Sen har vi börjat unna oss någon drink då och då så igår blev det en fantastisk god Capriniha gjord av Mr.B.
Imorgon blir det restaurang besök och vi är barnfria. Super mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar