28 december 2011

Så var julen över


Så var julen över. Ännu snabbare än vad den kom. Det var upp till Småland, kort glädje över att mötas av ett snölandskap som försvan snabbare än julen hann komma, ut och hugga gran, julpynta, ta in gran och klä den. Göra Jansson, lägga paket under granen, äta julbord, dricka glögg, öppna julklappar, åka till kyrkan för julnatt mässa, juldagen; kalkonmiddag med mer julfirande med tomten som kom på besök, mer klappöppnande, mysa i porsamålen vid öppna spisen och annandagen slängde vi ut julen och bagav oss hem till skjutglada malmö och här är vi nu. En på jobb, en sovandes och en som sköter tvätten.

Idag har vi shoppat. Ny bilbarnstol till lillan, ny spjälsäng till lillan och sen fyndade vi en åkpåse från teutonia för 98:- ordinarie pris 798:-. Jag är nöjd med dagen. Synd bara att min stora kärlek skulle till jobbet och att jag ska tvätta. Imorgon är det ombytta roller, jag jobbar och Mr.B får sköta hemmet med handling inför nyår. Ja tiden bara springer förbi, jag hinner inte med.
Vi hann med ett besök på jul på Liseberg den 22:e innan vi åkte till Småland. Mysigt men ruskigt väder. Jag har saknat snön. Det känns inte som vinter bara som höst, höstens sämsta sidor. Inte de med fina gulnade löv och sol utan de regninga och gråa.
Känns väldigt konstigt att man ska jobba imorgon. Första dagen och sista dagen denna månden, men januari bjuder på desto mer arbetsdagar. Men det är nästa år det.
Sist men absolut inte minst vill jag tacka ALLA för fina födelsedags presenter och julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar