31 december 2010

Kort och snabb update

Längesedan jag hade tid att skriva i min egen blogg. Livet har minst sagt visat att man lever under december månad. Vem trodde att jag skulle bli mamma så tidigt som 4 veckor för tidigt? Efter en snabb förlossning som kändes som en evighet så kom vår lilla älskade dotter ut för att se sina föräldrar för första gången. Tänk att hon skulle vara så perfekt. De vackraste lilla barn jag sett. Borde kanske citera en kommentar jag hörde på sjukhuset "jag visste att jag skulle få vackra barn, men aldrig så här vackert". Tiden som Champagne har legat på sjukhuset har varit slitsam och de har tagit hårt på mig. Är innerligt tacksam att hon har repat sig så snabbt som hon har gjort för annars är nog risken att jag hade kunnat bli riktigt deprimerad. Nu ska man bara komma in i rollen som mamma här hemma. Har fått en väldigt snäll dotter som bara skriker när maten inte kommer till henne snabbt nog. Jag hoppas att hon fortsätter vara så snäll. De enda jag undrar är när man ska få tid att sova? Sedan vattnet gick har jag inte varit i närheten av att bli ut vilad. Allra minst när vi bodde i Lund på BUS.
Finns nog 100 saker att skriva om men de är inte mycket jag kan komma på just nu.
Jag har gått ner 10kg av de 19kg jag lade på mig under graviditeten så 9kg kvar och de kommer med all säkerhet gå i slow motion om jag ens lyckas gå ner till min ursprungliga vikt.
Mr.B är ledig med mig fram till 10:e januari så nu har vi en massa besökare inbokade. Under dessa dagar kommer vi få besök från Ystad, Stockholm och Småland. Alla vill besöka de lilla tillskottet.
Idag är de då nyårsafton. De blir en lugn och mysig kväll med lilla familjen, god mat och bäst av allt lite bubbel. Gott ska de bli!
Just nu är Mr.B i duschen och gör sig nyårs fin och lill snuttan ligger i sin mjuklift och sover bredvid mig. Vi vill ha henne så långt ifrån köket som möjligt så hon inte vaknar sen när de är dags för oss att laga våran 3 rätters meny som består av avokado med räkor, svampspäckad oxfilé och chokladsouffle med hallon. Hoppas att de blir lika gott som de låter.
Önskar er alla ett riktigt gott nytt år så hoppas jag att jag ska ha mer tid att blogga nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar