04 november 2011

Freeedag

Vi har nu fått tillbaka våran bil. Hel och fin igen. Men vi fick den först idag så igår var det flygbuss till jobbet för min del. Tydligen var det mer än vad de hade sett från början som hade gått sönder i bilen. Men en dag med flygbuss kunde jag ju överleva även om den enda dagen då jag inte har bil så blir Thailands flygningen försenad så jag fick vänta 1 timme på jobb på bussen. Tur i oturen hade jag sysselsättning. Hade 5 varukorgar fulla med testers att gå igenom då alla får ta hem 6 var till en början. Fick bli 3 till mig, 2 till min kärlek och 1 till Emmy. Mest för att hon skulle ha något inte alla hennes vänner har. En riktig dyring till parfym.
Det har blivit lite för lite tränande denna veckan men ikväll bär det av för lite svettning på min kära crosstrainer. Har ni någonsin tänkt på hur himla långsamt sekunderna går när man står och svettas och sliter som ett djur och man ser sekunderna ticka som minuter. Jag täcker allt som oftast för den jäkla tiden, ju mer jag ser på den ju långsammare går den. Lite musik i öronen hjälper också till att få tiden att gå lite snabbare. Imorgon blir det tidig träning sen kanske power walka med syster.
Har kommit ny tyrkisk peppar (vet inte om ni sett det), volcano heter den och ska var super stark. Mjuk lakrits är dock inte min favorit. Frågan är då hur smakar dessa?? Sen är jag nyfiken på läkerol sea salt men kan inte hitta den i mindre än 4:a pack och dumle pepparkaka låter väl också lite spännande? HUr mycket som helst man blir sugen att pröva.
Åt föresten på Espresso House igår. länge längesedan men åt igår en varm macka på surdegsbröd med kyckling och mozzarella. Den var riktigt god och med min rabatt kostade den 53kr. Det måste jag ju ändå tycka är ett ok pris.
Längtar till imorgon då det ska bli lördagsmys här hemma. Med god mat, vi och chokladkaka kanske?
Vi har fått en ny granne. En kille som ser ut att vara ca 20 år. Igår hade han gått och lämnat en nobless kartong till alla i trappen med en liten lapp om att han hoppas att vi ska uppskatta honom som granne. Undrar lite som Mr.B sa när kommer lappen om att det ska vara värsta festen?
Har idol på, Champagne gillar att digga till musiken. Jag tål inte riktigt André. Han stör mig. Dryg eller är det bara jag som tycker det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar