06 november 2011

Hjälp till

Idag log jag när jag läste i Josefines blogg http://josephines.blogg.se/. Blev glad över att se att allt går framåt, att det går bra för söta Noah. Gick in på en annan blogg http://hannasblandning.blogspot.com/ och då kom tårar. Jag hoppas att alla som går in på den sist nämnda bloggen skriver under namninsamlingen som ni kan finna i ett av Hannas blogginlägg. Hjälp till att rädda Hugo!
Idag är jag riktigt dålig, känner mig sjuk. Ont i kroppen, ont i halsen, trött, frusen osv. Tog mig ändå till gymmet men det tog mer på mina krafter än vad min kropp orkade med. Har haft turen att ha en snäll dotter idag så har kunnat vila. Nu har jag bara lite småsaker att göra. Fixa köket, handla samt dammsuga.
Igår kväll lagades god mat. Fläskfilé med dubbelbakad potatis (precis lika gott som sist) till dessert blev det en otroligt god bailey´s kladdkaka, ända negativa kunde absolut inte känna någon bailey´s smak i kakan men gud va god den var ändå.
Vi började se på en skräck serie som blivit poppis i USA. American horror story, såg första avsnittet igår och jag gillar den. Idag blir det avsnitt 2 och kanske 3:e med beroende på hur trött jag är.
Jag har nu läst färdigt De fördolda av Michael Hjort och Hans Rosenfeldt. Jag gillade den skarpt. Den får 4 av 5 i betyg av mig. Tog ett litet tag innan jag kom in i den men när jag väl gjorde det hade jag mer än svårt att lägga den ifrån mig. Bok nr 2 Lärljungen är ett måste nu känner jag. Ut och leta om den redan finns i pocket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar