16 augusti 2010

Semestern

Så har man haft runt 10 dagars semester och jag är fullkomligt sliten efter dessa dagarna. Jag är slut både psykiskt och fysiskt. Denna lediga dagen jag har idag i min ensamhet är skön önskar dock att Mr.B hade kunnat vara hemma med mig. Så vi hade kunnat få lite egen tid tillsammans.
Semestern har varit full rulle. Började med stopp i Ullared där de införskaffades en brödrost till vårt lilla hem och en himla massa godsaker. Sen blev de resa till Småland där de blev blåbärsplockning (10liter), hälsa på Mr.Bs familj, en trip till Borås djurpark och bio i Jönköping. Borås djurpark var väldigt bra, stor med mycket utrymme för djuren. Blev kär i lejonungar och björnarna. Så mycket söta djur de finns. Stannade på vägen hem och åt på restaurang i Jönköping måste säga att de var en riktigt bra restaurang tror den hette Kök & Bar. När vi var på bio var Em hos sin farfar och vi såg inception och dess för innan hade vi varit en sväng på A6 där jag hittade en snygg jacka på rea (ett stort måste var de). Hade väldigt höga förväntningar på Inceptions så jag måste ju säga att jag var en aning besviken på filmen.
Semestern fortsatte med resa till Stockholm. Fick punktering på vägen och de var en upplevelse i sig själv. Hade nödhjul i bilen så de var bara att åka småvägar i 80 km/h och leta efter något öppet ställe som hade däck till salu. I Järna hade vi turen på vår sida och efter totalt 2 timmar var vi åter på motorvägen mot Stockholm. I Stockholm åkte vi ångbåt från gustavsberg till stan, var på söder och gamla stan, hade en hel dag med Mallan och Pertos då de blev båt i skärgården med sol och bad, en trip till Bullandö med familjen för middag på krogen. Fantastisk efterrätt...jumi. Sen hann vi med Outleterna i Gustavsberg, fika i Rosendalsträdgårdar och Skansken där de blev en snabb träff med Tess. Sen på söndagen var de bilresa hem med stopp i Småland för att packa in lite mer i bilen och middag hos Mr.Bs mamma. Kom i säng runt 5 tiden imorse och har mest vilat idag. Känner mig snorig och dan och tror jag har en ny förkylning på väg. Ska krypa ner i soffan med en kopp te och en macka sedan kommer de nog bli soffan resten av kvällen och vänta på min älskade Mr.B som tyvärr började jobba redan idag.
Känns som semester är något jag inte kommer längta efter på ett tag, jag har aldrig behövt vända mig själv ut och in så mycket som jag behövt under v.32. Grynet måste hamnat i en av de stressigaste och mest oroliga magar. Stackars liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar