01 augusti 2010

Morfar

Vart ska man börja med de tråkiga?? Ja de är väl lika bra de.
Morfar har gått bort. Den 3 juli men familjen fick reda på de först den 24 juli. Då pga av ett rekommenderat brev att morfars barn skulle infinna sig på någon typ av bo uppdelning. Vad är de för fel på min mormor? Hur kan man inte berätta för sina egna barn att deras pappa är sjuk och att han har gått bort. Han låg på sjukhus i ca 1 månad innan han dog och vi fick inte ens en chans att ta farväl. Jag hade precis bestämt mig för att skicka ett kort till honom och berätta att han skulle bli gammelmorfar. Så får man istället beskedet att han gått bort och man inte fått säga hejdå. Tror inte att de är vad min morfar hade önskat. Han hade lämnat ett brev angående hans begravning så där vet jag att de var hans önskemål men jag tror verkligen inte att han ville gå bort i ensamhet.

Jag har börjat tröttna på människor. Jag förstår inte hur visa personer kan vara så otroligt självupptagna. Men de är väl så för många, den sociala kompetensen finns inte riktigt där. Att höra av sig utan att ens fråga hur de är med någon är ett tecken på att den sociala kompetensen inte riktigt finns där eller att man helt enkel är så självupptagen så man inte bryr sig om andra människor. Att kasta sten i glashus är också något en del människor borde jobba lite mer på. Man kan inte alltid tro att man är en ängel och anklaga andra för att inte visa respekt. Jag står för mina brister och fel.
Har haft ledigt i nästan 5 dagar nu. Mallan och Petros har varit i Skåne på besök. De har blivit mycket restaurang besök, fika, utflykter och minigolf. Blev en österlen runda igen och en sväng till Helsinborg där de givetvis blev ett besök på Ebbas fik.
Idag ska dagen ägnas åt städning innan min underbara kommer hem och vi ska njuta av några timmars egen tid. De kommer bli en höjdpunkt som heter duga.
Träffade kusin Micke och hans sambo nu i dagarna. Evigheters evighet sen jag träffade honom.
Var en sväng på systembolaget och hade turen att Jocke jobbade. Hann växla några ord innan familjen var färdiga med sina in handlingar.
Jag och min underbara livskamrat har införskaffat en ny TV till lägenheten (55"). Nu önskar jag mest att allt bara kunde vara fixat så vi kan göra oss hemmastadda i lägenheten. Men de är fortfarande en massa saker kvar att göra. Suck.
Jobba 4 dagar nu och sen så är de semester i en hel vecka. De blir Småland i flera dagar följt av Stockholm när Mr.B äntligen ska träffa min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar