03 september 2010

Jobb och tvätt = fredag

Jobbat idag som vanligt, en del att göra och jag försov mig duktig mycket imorse. Vaknade en kvart innan de var dags att bege sig till bussen. Hann precis men ingen mat för mig och grynet.
Imorgon blir de mer jobb, första brunchen sedan sommaren. Inte så mycket bokat men de kan nog bli en del. Sen är de 50års fest på kvällen så de blir en hel del jobb imorgon. Jag ser mest fram emot allt gott jag själv kan äta på brunchen. Jumi.
Kvällen spenderas i soffan varvat med tvättstugan. Tråkigt nog så pajade ena maskinen så när jag egentligen skulle vara klar med allt förutom torkning så blev de en maskin till för att få ut vatten och tvättmedel från en halvfärdig maskin. Kul verkligen kul, jag som hade planerat en härligt bad, med tända ljus, bok och choklad. Nu blir de nog inget med de. Men ny kväll imorgon så kanske då.
Vi har införskaffat tapeter till de nya hemmet. Tycker att de är fantastiskt fina så ser fram emot att se resultatet. Har blivit av med lite av mina gamla möbler och mäklare är kontaktade så snart börjar nog smabo livet på riktigt. Även om vi har bott tillsammans i min lägenhet en tid nu. Men nu blir de lite av oss båda och en massa nytt.
Nu blir de lite te och macka med film i soffan.
Hur jobbig och dålig dag man har haft hur underbart lycklig och varm om hjärtat blir man inte när man kommer hem och möts av följande:

Jag har världens underbaraste man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar