27 september 2010

Vart tar tiden vägen??

Hem till gården och en kopp te. Datorn i högsta hugget och ångest över allt jag borde göra istället för att blogga. Men jag hinner ju aldrig med de så nu tar jag mig tiden.
Tiden bara rinner iväg. 2 säkra arbetsdagar kvar på Långa bryggan sen fri. Alla börjar vi bli fria där ute. Härligt för oss säger jag. Är trött på att springa, trött på kockarna (de är verkligen ett speciellt folkslag), trött på att ha ont varje kväll, trött på att inte kunna äta. Ja helt enkelt trött på mycket.
Elementen hemma hos mig är målade (vi är bra duktiga, jag och Mr.B). Mer målande blir de i dagarna sen blir de måla i nya lyan. Där är de väggarna men de är smidigare än gamla element. Mr.B är mer en handyman än vad jag trodde.
Idag ska de rensas i klädkammaren, garderober och byrålådor. En del att stå i som ni ser. Kanske ska jag börja packa allt, snart flyttar jag ju.
Mäklare bestämd så nu ska kontrakt skrivas, lägenheten fotograferas och sen är de igång på riktigt. Så alla ni som vill ha en super mysig 2:a i centrala (relativt i alla fall) Malmö glöm inte att titta på min. Blev Maja från BoCenter som ska vara ansvarig för mitt lilla hem.
Vi har varit och tittat på 2 hus och allt jag kan säga är att man är bra kräsen. Ett hus var lite av ett drömhus men då ligger de vis en stor väg. Tur är väl de annars hade man väl kanske börjat på ytligare en flytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar