08 september 2010

Ledig dag

Idag har jag varit ledig. Inte gjort ett dugg vettiga saker känns de som. De har varit lite diskande, mathandlande och så blev de lite te införskaffat med. Mitt favorit te har nämligen tagit slut här hemma, visade sig att Mr.B också fann de fantastiskt gott.
Har jag nämnt att jag har blivit förälskad i ett hus? Eller snarare 2 stycken (minst). Önskar att jag visste hur hög mammapeng jag kommer få när jag ska vara mammaledig. Även om de vore fullkomligt galet att köpa ett hus nu. Men om man hade sett dom (i alla fall på bild) så hade man förstått varför jag är så förälskad.
13 jobb dagar kvar tills de ska börjas ta det mer lugnt. Härligt, tror jag behöver de för både min fysisk och psykisk hälsa. Imorgon blir de en ensam dag ute på bryggan, jag och köket, bara hoppas att de blir lugnt.
Skulle egentligen köpt en vetekudde idag men jag glömde de totalt när jag var på stan. Kanske jag kan beställa en på nätet eller ska jag orka ta tag i det imorgon.
Massa saker blivit sålt på tradera så har en massa saker som ska skickas iväg. Skönt att ha de sålt men så mycket jobb.
Har tagit mig ett bad och har börjat tända ljus och göra de mysigt här hemma innan min fina man kommer hem efter en dag på sitt jobb. Då blir de mackor och te med mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar