24 november 2010

Snö

Så har den första snön här i söder kommit. Hus taken lyser vita och allt känns mycket ljusare även om de är grått. Inne i lägenheten sitter jag med morgonrocken tätt ihop dragen för att inte frysa. Har ägg på spisen och te vatten kokar. Snart frukost dags innan de bär iväg på dagens sk äventyr. Sen blir de åter hem och mysa i soffan till min älskade Mr.B kommer hem från jobbet.
Har sovit som en stock förutom nu på morgon timmarna när smärta och tankar smugit sig på.
Varit några långa dagar de senaste dagarna så nu blir de nog mer vardag igen. Längtan till måndag-tisdag är stor och jag fortsätter önska så de gör ont.
Snart 1:e advent och då blir de lite julpyntning och mys här hemma. Ser fram emot allt julstök.
Väntar just nu på min handpenning på lägenheten. Vet nu att han som köpt den har blivit godkänd av föreningen för rätt längesedan så varför kommer då inte mina pengar av mäklaren? Lite extra pengar hade inte varit helt fel just nu. Väntar och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar