21 november 2010

Vi har internet!

Nu har vi äntligen Internet i lyan. Helt underbart. Nu kan här åter bloggas i vanlig ordning. Har med säkerhet hänt 100 saker sedan sist jag bloggade men de blir svårt att få med allt i ett inlägg så tar de viktigaste i stora drag.
Min lägenhet är såld och näst intill tom. Känns bra men lite sorgligt samtidigt. Men jag gillar de nya kapitlet i mitt liv bra mycket bättre och jag hoppas att de blir ett långt och lyckligt kapitel. De är skönt att vi börjar få ordning här hemma med. Vardagsrummet är så gott som klart bara lite små detaljer kvar.
De är mycket nu med MVC besök och förberedelser inför grynet. Men jag kan inte koncentrera mig på något mer än grynets hälsa just nu. Längtar efter svar. Så morgondagen är efterlängtad Jag är orolig och kan inte fokusera på något, absolut inget annat än grynet.
Ligger nu på soffan och har spenderat dagen med att googla men vad hjälper de när jag inte hittar något som passar in på de jag söker på. Jag börjar ge upp. Tycker mest att Mr.B ska komma hem från jobbet så jag bara kan mysa ner mig i hans famn.
Snart kommer Petros och Mallan ner på besök för lite tidigt julfirande. Innan dess så sak vi ha Mr.Bs söta och då blir de julstök och skyltsöndag.
Gud va jag skulle behövt pengarna från försäljningen av min lägenhet. De är dyrt med 2 lägenheter med lån. Varför kunde han bara inte flytta in tidigare än slutet på januari? Har i allafall blivit beviljad havandeskapspengar men de blev inte den högsta summan man kunde fantisera ihop men vi är nöjda med tanke på hur mitt 2010 har varit. Med allt från sjukskrivningar och ett jobb som inte velat ha en gravid kvinna där för många timmar om dagen.
Tänk att julen närmar sig med stora steg och grynets födelse lika så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar