22 augusti 2011

Utmattad

Nu är mina 3 mentor dagar på nya jobbet inbokade. Så på fredag smäller det. Första dagen. Ska bli spännande. Blir mest kassaarbete den dagen för att komma in i deras system. Sen när man jobbar lite på golvet ska det bli kul att äntligen använda sina kunskaper inom vin & sprit. Något jag saknat och man är ring rostig som tusan. Kanske dags att sätta sig och läsa lite i sina "små" böcker.
Nu är malmöfestivalen igång för fullt och ja den är mest jobbig förutom att jag gillar att ta något att äta där någon kväll samt att se en del artister uppträda Igår gick vi ner en sväng, kollade på Billy the vision en stund (inte riktigt min typ av musik) skulle se Veronica Maggio, egentligen mest därför vi gick ner, vad händer? Det börjar regna, surt! Då det var 1 timme kvar till Maggio skulle börja spela tog vi beslutet att gå hem, att utsätta Champagne som satt i babybjörn för stå ute i regn finns inte riktigt som ett alternativ. Vi hann äta lomitoburgare från Chile innan regnet kom och den var riktigt smarrig. Blir väl en matkväll till och någon mer konsert. The ark spelar ju på fredagen men börjar när jag slutar jobbet så lutar väl åt att jag missar det. Men vem vet, kanske hinner se en liten stund.
Idag är det en seg dag. Alla har vi sovit illa i natt, förmodligen pågrund av att det varit varmt och kvavt. Champagne är inne på sin andra sovstund sedan hon vaknade och jag har lite att stå i. Inget märkvärdigt men små saker.
Imorgon bär det av en kortis till Småland...myspys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar