15 september 2011

Körkort!!

Idag blev jag stolt innehavare av körkort. Det tog sin lilla tid men nu är det avklarat. Det jobbigaste med att ta detta jäkla körkortet har varit:
1: min rädsla för att köra bil (men fick en tålamodig körskolelärare)
2: att övningsköra medans min lilla dotter låg på sjukhus
3: att jag aldrig såg slutet på denna historia förrän nu då.
Efter 3 uppkörningar och 3 teoriprov. Kuggade dock bara på 1 teoriprov med ett förbannat poäng, hade jag inte gjort det hade jag haft körkort för ca 1 månad sedan. Får se när man ger sig ut med den gigantiska bilen på egen hand.
När man väl slipper körningar och pluggande så har jag skaffat mig ett extra jobb så när hade jag tänkt ha den där mysiga mammaledigheten utan en massa måsten? Den missade jag helt och hållet. Men det är det värt (oftast).
Imorgon bär det av till Småland och sen är det ny vecka och då blir det 2 dagars jobb för mig. Det går bra nu cashen rullar in det går bra nu....eller inte alls. Massa extra utgifter har vi pga dumma försäkringskassan som inte kan göra rätt och den otroligt jobbiga vattenläckan i badrummet som det inte händer något med. Hur svårt är det för folk att återkomma som det säger och lovar. Man bara väntar och väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar