24 september 2011

Tack

Vad händer med tiden? Hur har jag inte känt att jag haft tid att blogga på över en vecka? Vill kunna hänga med tiden, inte känna att jag ligger efter konstant. T.o.m september börjar närma sig sitt slut. Höst på riktigt även om solen sprider sin värme över oss idag. En perfekt dag för mig och min lilla älskling att ta oss bort till Cosmos för att låta henne få lite kärlek och få vara ute ett tag och njuta av solen hon med. Medan Cosmos var ute gungade Champagne och prövade att åka lite rutschkana. Men mest skoj var det att leta efter Cosmos.
I veckan har vi varit i Småland. Det har blivit mer svamp plockning 6,5 kg rensad svamp och då har vi skänkt bort lite till både Ems och Mr.Bs mamma. Vi har fiskat också och jag drog upp min första gädda någonsin, tråkigt nog var det en liten en (skulle gissa på 0,5kg) så den fick leva vidare. I veckan när vi var i Småland var det gravsättning av Gunnar. Var en fin liten ceremoni och en fantastisk fin urna.
Har fått min första lön från mitt jobb. Kul att se lite vad OB:et låg på. Sämsta betalda jobb jag haft sedan man blev "vuxen" men ska ju bli handelsavtal någon gång under nästa år så det kan inte bli sämre i allafall. Har jobbat 2 dagar denna veckan men nu ska det inte jobbas förrän 6 oktober. Lite skönt om jag ska vara ärlig. Kanske jag kommer ifatt tiden lite.
Ikväll ska det bli lite lördags mys med fläskfilé, rotfrukter och Amarone.
Sist men långt ifrån minst vill jag tacka mamma & Göran och Malin & Peter för den super fina blomman. Tack till Eva & Per för den häftiga kaktusen och pengarna till en flaska vin och tack till Ems för barnpassningen så jag kunde skriva mitt teoriprov och ta körkortet och tack för de fina presenterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar