12 september 2011

Tiden?

Tänkte inte blogga så mycket idag, mest passa på när Champagne sover. Lilltuffsan vaknade redan 05:20 och har sovit dåligt sen dess och detta resulterar i en trött mamma.
Jag gillar inte at tiden springer iväg, jag känner inte att jag hinner med något alls. Var tar dagarna vägen?
Jag har bara jobbat 1 dag denna månaden och har 2 till framför mig. Sen i oktober är jag schemalagd 6 dagar som det ser ut nu. Blir lite extra pengar till lilla familjen.
Vi drack gott vin här om dagen, en chianti rufina, Nipozzano riserva från 2007. Köpt på Kastrup (finns i beställning sortimentet på bolaget). Mycket mycket gott vin. Ljuvlig doft kombinerad med en härlig smak. Man finner en ton av fat, kryddor och mörka bär (björnbär, blåbär etc). Det är ett lätt vin så ingen längre eftersmak och inte speciellt fylligt. Men passar bra som bara dricka för att det är gott och till lättare maträtter.
Har 2 filmer att recensera. The Lincoln Lawyer med Matthew McConaughey och Ryan Phillippe. Hade kanske lite höga förväntningar på denna filmen då den låg ganska högt på IMDb. Jag kan inte mer än att ge filmen en stark 3. Var kanske inte helt enkelt min typ av film. Den andra filmen var Source Code med Jake Gyllenhaal. Betydligt mer tilltalande, intresset för filmen var lika starkt rakt igenom och man försökte själv lista ut vem vad och hur. Denna filmen får helt enkelt en stark 4. Även denna film ligger högt på IMDb.
Nu börjar det bli ruggigt. Igår åskade det och regnade vart om varannat för att sen bli kanon varmt. Men har inte tidningarna/metrologerna fel ska det bli en varga vinter i år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar