26 juli 2009

Slow motion

Vet ni hur de ar nar man bara vill hem och tiden gar i slow motion? De gor den for mig. Jag har gjort min egen kalender och de ar 26 dagar tills jag aker hem. Lang tid men har varit har minst lika lange.
Jag blir nog galen har nere, kanner hur de borjar bli svart att le och att jag far tryck over brostet for inget. Vet att jag ar lojlig men vad ska man gora.
Jag hamnade i mote med Diriktoren och varan Maitre. De berattade att gasterna klagade pa servicen. Inte just pa mig utan hela hotellet. Jag vet att de flesta gasterna har uppskattat min service. Man far ju mycket dricks samt att de mer an garna tackar for den bra servicen.
Daremot sa tycker jag inte att de som jobbar fast pa hotellet gor allt for sina gaster, snarare tvartom, de mesta ar omojligt att losa. Som att de vill sitta 4 personer eller 6 personer tillsammans pa frukosten.
Nu ar jag iaf ledig i 2 dagar. Imorgon ska nagon fran hotellet kora oss in till Palma for att skaffa nagot nummer for betalningen. Inget kul alls. Samling 7.30 lovley. Eller not.
Vad har mer hant, hmm, jag brot ihop pa jobbet en dag och grat for maitren ar dum i huvudet. Anderson (en av kockarna kom ner och trostade). Utan kockarna hade Port Adriano varit sa trakigt. Alla kockar (nastan) ar jatte roliga och alltid skamtsamma. Sen fattar de inte alltid vara skamt men de kan ju inte hjalpas. Deras engelska ar inte sa bra. De smugglar mat till mig sa jag slipper ga hungrig. For ett tag sen fick jag 5 tartbitar och blommor. De var sott. En annan grillade kycklingspett och lade undan den tredje ger mig frukt och glass. Tur att jag far nagot i magen. Maten som serveras till personalen ar gammal och vidrig. Har hant att den vart ok typ 2 ggr.
Vi har varit lite i Magaluf och partat. De ar de roligaste som hander. Vi ar alltid pa grabbarna grus sa vi far lite schlager. Haha.
De pratas om att de ska vara fest pa "varan" strand i denna veckan. Far se om de hander. I sana fall ar de en hotellfest for personalen. De hade varit kul.
Vi umgas lite med lite tyska och osterrikiska tjejer som ocksa praktiserar. De ar trevlig men ibland orkar man inte vara social.
Nu tickr tiden snart ut och jag ska hem till sjuklingen (Tess).
Snart augusti....wiiiiiiiiieeeee!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar