18 februari 2011

Förbannande handled

Jag har så j**la ont i min handled. Jag lider! Googlade på det idag och hittade på vi förädlar att detta är vanligt för småbarns föräldrar. Det beror på bärandet och lyftandet. Det som rekommenderades var vila. Hur lätt är det att vila sin högerhand? Utan den är jag lätt handikappad. Många rekommenderade handeds stöd som finns på apoteket så det blir nog en sväng till apoteket imorgon. Allt för att hjälpa min hand, tydligen finns det de som de aldrig blivit bra på som behövt operera och det känner jag verkligen inte för.
Det har varit en lång dag här hemma. Mycket att göra både i och utanför hemmet. Nu tar jag mig en paus innan det är dags för matlagning. Ikväll blir det köttfärs sås och spagetti. Inget märkvärdigt alls men det ska slängas ihop ändå.
Underbara Mr.B gav sig iväg tidigt i morse med tåget till Småland för att hämta våran bil. Sen var vår tavla till vardagsrummet färdig målad så den kommer också. Spännande ska det bli (har dock fått en liten glimt av den på ett mms, men svårt att se på en mini bild). Nästan som julafton när min kärlek kommer hem.
Känner mig tyvärr smått hängig så jag hoppas verkligen att ingen förkylning är på väg. Det klarar jag mig utmärkt utan.
Måste som så många gånger förut kräkas lite över försäkringskassan. Hur svårt kan det vara? Har ringt dom så många gånger, alla säger olika och nu har jag blivit lovad att bli uppringd 2 gånger men fortfarande ingen som tagit tag i mitt ärende. Hur svårt är det att söka tillfällig föräldra penning? Finns tydliga läkarintyg inskickade med bifogande papper av mig. Men det räcker tydligen inte. Nu saknar de min underskrift. Men mitt bifogade brev är underskrivet av mig och det bästa hade ju varit om de från början lärde sig att skicka ut rätt enkäter. För att skicka en enkät som lärare på dagis/skola ska skriva under när man har ett barn på 1 månad (var inte äldre då) är ju helt klart vettigt. Allt jag vill ha är ca 4000kr som de är skyldiga mig. Blir så arg ibland. Jäkla myndigheter!!
Nu blir det bachelor och byta om till mjukisar innan matlagningen på börjas. Samt pussa på min söta lilla sessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar