14 februari 2011

En update

Vart tar tiden vägen? Jag känner inte att jag hinner med något allra minst att blogga. Nu tar jag mig en snabbis vid bloggen både denna och Champagnes. Lite update är ett måste.
Så var det alla hjärtans dag, i år igen. Vet inte om jag finner den roligare än vanligt.
Vi har varit en sväng i Småland. Det blev lek med världens sötaste valp, hotell övernattning för mig och finaste Mr.B och på vägen hem blev det en snabbis på Gekås. En härlig trip med andra ord.
Vi bodde på Savoy i Jönköping 2 nätter medans farföräldrar delade på passning av Champagne. Hotellet var fräscht och det mesta gillades. Tyvärr var det en del små detaljer som drog ner mitt höga betyg. Som att man sätter hållaren för toalettpappret mer än 1 arms avstånd? Trasig lampa, DVD spelaren saknades (inte för vi brydde oss men de hade ingen aning om det när vi checkade in så vi hade lika gärna kunnat bli anklagade för dess försvinnande), vi lyckades inte få saftyboxen att fungera tyvärr lyckades inte receptionisten med det heller. Men efter att han hade fått utbildning av sin kollega så lyckades vi använda de. Bojan som receptionisten hette hade mått bra av en liten update av hotellet Att det fanns ett gym på hotellet hade han ingen aning om. Haha, stackaren. Frukosten fick godkänt plus men jag hade kunnat önska lite mer av hotellet i den frågan.
Rummen var moderna och gick i rött så man fick lite känsla av porrighet men de funkade för mig. Sen finns de säkert de som inte uppskattar färgglada rum.
I Jönköping var vi på bio. Blev Winter´s bone. Den filmen fick en svag 2:a av mig. Jämfört mot ghost writer så var den bra men annars nej tack. Gillar inte alldeles för långdragna filmer.
Sen var vi på restaurang en av kvällarna, då blev det restaurang Åtta glas. Jag beställde en Hummerpasta med zuccini, purjolök och kräftstjärtar. Den var gudomlig. Jag kan inte minnas senast jag var så nöjd på en restaurang (jo det kan jag men det var längesedan). På min hummerpasta låg det en halv hummerstjärt, lite olika sorters musslor och en kräfta. Jag njöt med de flesta av mina sinnen. En restaurang jag helt klart vill besöka igen och som jag varmt rekommenderar .
I helgen har Mallan varit nere och hälsat på från huvudstaden. Det blev lite fikor inne i stan, middag hos oss och sen lite mys hos Ems. Så nu har alla mostrar träffat de lilla livet. Nu är det bara Petros kvar...hoppas att han snart ska få träffa henne.
Glömde ju helt bort att nämna att i Jönköping så blev vi visst bilägare. Vi skulle bara ställa några frågor på Nybergs bil men vi åkte därifrån ägare till en Renault Laguna. Den ska hämtas på fredag så det är väl först då vi faktiskt är riktiga bilägare. våran bil är tyvärr inte svart men den är cendré.

Det var den snabba updaten. Önskar alla en super mysig alla hjärtans dag,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar