18 maj 2011

Framtids tankar

Nu har jag ätit nötter så jag nästan kräks men så många var det ju inte.
Har läst klart blodläge och oj den fick en 4:a. Riktigt bra tyckte jag att den var. Helt klart läsvärd och så himla mycket bättre än nattfåk. Skulle nog vilja säga att den var lika bra som skumtimmen (nästan iallafall). Som jag har förstått den så ska Johan Theorin skriva en fjärde bok om Öland och Alvaret. Då det ska vara en bok för var årstid. Jag hoppas den fjärde är på gång och att den med blir spännande läsning. Började läsa Skam av Karin Alvtegen. Läste ett kapitel igår sen var den så tråkig och jag kan inte dra mig till minnes vad jag läste ens. Ska ge den ett par kapitel till men fortsätter tråkigheten så skippar jag den. Jag kan verkligen inte engagera mig i tråkiga böcker. Den har ju fått väldigt höga betyg av andra läsare. Nästan bara 4:or och 5:or.
Champagne är galet gnällig. Det här med att vara förkyld är inte alls hennes grej, hon tar patent på att vara gnällig. Inte alls kul för mamma. Mr.B slipper höra det värsta eftersom han jobbar kväll denna veckan och lillan sover när han kommer hem. Hon är på bra humör på dagen fram till ja 17-18 tiden då börjas det.
Idag har vi träffat Ems en stund, gått en sväng på stan och kikat lite sen igår träffade vi Lovis för en fika på entré. Mysigt. Jag har varit så galet trött den senaste tiden. Känns inte som man någonsin får vila upp sig. Men idag somnade faktiskt Champagne om och sov hyfsat länge så jag fick sova ca 2 timmar mer. Härligt. Så känner mig lite piggare än vad jag trodde jag skulle göra.
Jag tänker mycket just nu. Tänker på vad jag vill göra. Hur mycket önskar jag inte att jag visste vad jag vill jobba med. Funderar på om det finns något jag tycker är värt att plugga då min kärlek till studier är obefintlig. Mest hat till studier måste jag säga. Om jag skulle börja plugga så hade jag ju önskat att jag skulle få min remiss från Lund klar. Men jag har inte hört ett ljud och det har gått 1 år nu. Jäkla väntetider.
Sen har jag börjat fundera på vart jag vill bo, hur vill jag bo och ja flera andra saker ang framtid. Varför kan man inte bara veta??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar