30 maj 2011

Helgen

Det har varit helg. Skön helg! Ledigt med Mr.B och bara kunnat ha det mysigt. Fredagen bjöd på härlig räkmacka och 2 flaskor Champagne. Jumi. Lördagen tog vi en sväng till Center Syd och Burlöv. Champagne och Ems var med. Jag fick köpt mina leggins och sen blev det mathandling. Blev härligt god mat på lördagen med. Då vi åt ungsstekt fläskfilé med chipotle & citrus rub (den är sjukt god, dock väldigt stark), klyftpotatis och whiskey & peppar sås. Till detta drack vi ett Chateau du pape. Till efterrätt åt vi rabarber paj med vanilj visp med en beerenauslese. Allt var fantastiskt gott. Kvällen avslutade vi med en gin & passionsfrukt drink.
Söndagen blev det bara en lugn hemma dag. Då vi var trötta och vädret kändes ostabilt. Blev god mat även igår med torskfilé med dill & persilja smuldeg på, färsk potatis och ragu på champinjoner och bacon. Gottit.
Idag har jag och Champagne varit på öppen förskola med 2 från föräldrar gruppen. Jag tycker väl inte att det är något för mig direkt men Champagne tyckte att det var skoj. Nu är hon helt slut och ligger med rumpan upp i vädret och sover.
Läst klart Snömannen av Jo Nesbø. Första kapitlet var spännande sen blev det lite segt tills den blev otroligt spännande. 4 av 5 får den av mig och jag ska nog faktiskt ge mig på några av hans andra böcker och se om de också faller mig i smak. Innan dess blir det något som finns hemma i bokhyllan.
Snart juni. Tiden går snabbt och vart tar den vägen? Värmen skulle tydligen komma tillbaka denna veckan och det kan man faktiskt redan idag märka. Men jag har tyckt att regnet och det gråa har varit mysigt. Tända ljus och inte känna att man måste gå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar