11 maj 2011

Längesedan jag skrev

Har jag överhuvudtaget hunnit blogga något i maj? Jag har noll koll på läget! I vilket fall så har blogspot strulat den senaste tiden så har inte kunnat blogga. Men i vilket fall det är maj och det är sol och det är skönt. Vi har varit 1 vecka i Småland. Härligt. Det har varit städning av både hus och trädgård. Vi gjorde ett super jobb med trädgården även om man hade kunnat fortsätta i flera dagar för att få det så man vill ha det. Hade de funnits mer tid så.
Lillen har blivit döpt. Jag kan inte annat än vara stolt över min älskade unge som inte skrek under dopet. Jag fick en ängel när lilla Champagne kom till världen.
Ska vi se vad se vad mer som har hänt. Tiden i Småland tog slut lite för snabbt. Som sagt det var dop men innan det så hann vi med en trip till Sävsjö där vi tog en lunch på Eksjöhovgårds Värdshus. Det var dagen lunch där man fick välja mellan 2 rätter. Fisksoppa med dessert eller kyckling gratäng med ädelost utan dessert. Vi valde en av var. Det var buffé och dagens rätt serverades också som buffé men med en kock som lade upp maten. Maten hade bra smak och deras sallads buffé var super. Det fanns allt möjligt från nybakat bröd till vattenmelon. Dryck ingick i priset som var 80kr. Totalt sett ger jag restaurangen en 3:a av 5. Dom hade kunnat nå högre om det inte var så att de inte hade båda maträtterna färdiga, vilket innebar att jag och Mr.B inte kunde äta samtidigt. Samt att de bakade bara en baugette i taget. Vitsen med det förstår jag inte när det var folk som väntade på bröd hela tiden (vi med). Sen var det dålig stämning mellan serverings personalen och det var dåligt undan plockat. Stort avdrag på att de dukade på nya bestick och glas på en super skitig duk till dagen efter. Men som sagt bra mat och bra pris.
Vi såg en orm i Småland. En snok jäkel som hade lagt sig att sola på vägen när vi var på promenad ner mot sjön. Usch vad den var hemsk. Ems och jag fick gå in i skogen för att ta oss förbi. Mr.B försökte få bort den genom att kasta pinnar så den skulle flytta sig men inte. Den låg där den låg. Jag var säker på att den var död. Vilket den inte var. Mr.B har alltid rätt. Som tur är så är inte min man en hare som jag och syrran utan tog en pinne och lyfte bort äcklet från vägen. Ooo vad den slingrade. Ryser i hela kroppen. Död åt alla ormar tycker jag!
Svårt att komma ihåg allt som har gjorts och hänt. Vi grillade när alla som skulle bo i huset med oss hade kommit. Super gott var det. Finns det något godare än gott grillat kött?
Det har blivit en del vindrickande. Allt från en otroligt god Pinot Noir från Österriket (köpt där) till goda Alsaces viner. En del ost och kex med. Har ju insett att kitostar är min grej. Just love it.
Igår blev det en sväng till bokskogen. Perfekt väder för det men gud va myggbiten jag blev- Ca 5 bett per ben. Härligt eller inte. Jag hittade dessutom en fästing på mig nu som hade slagit sig till ro på min arm. Men lyckades få bort den helt och hållet utan problem. På tal om fästingar kan jag tala om att det kryllade av dom i Småland. Klättrade konstant på oss och inte nog med de, de var så små så man knappt såg dom utan förstoringsglas. Nu känns det som man har de överallt bara för man hittade en.
Sen var det ju Eurovision igår kväll. Trodde inte Saade skulle hamna så högt om jag ska vara ärlig och det var ju inget bidrag jag hejade på överhuvudtaget. Höll min röst på vinnar bidraget Azerbaijan men även Irland och Finland. Sen tyckte jag ju att Norge skulle varit i finalen. Super bra låt ju. Vad hände där liksom?
Här om dagen såg vi en skräckis här hemma. Insidious. 3,5 av 5. En av de bättre skräckisar jag sett på väldigt länge. Jag hoppade till ibland.
Läst klart Blondie av Birgitta Andersson. Hade lite svårt att komma in i den men sen läste jag klart den av bara farten. Älskar sanna historier och man kan inte annat än bli sorgsen, fascinerad och förundrad när man läser denna boken. Hur mycket orkar en människa egentligen utstå?
Svårt att ge den betyg. Vet inte riktigt vad jag tyckte. Blir nog en svag 4:a.
Har nu börjat läsa den tredje boken av Johan Theorin om Öland och Alvaret. Blodläge. Fastnade snabbt i den och än så länge verkar den bättre än Nattfåk som jag tyckte var sämre än skumtimmen. Så nu när jag har lite egen tid då Mr.B och Emmy är på bio och Champagne sussar ska jag läsa ett par rader till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar