21 december 2009

1 år äldre

Så blir man gammal idag, nu är man närmare 30 än 20. Vet inte om jag är riktigt nöjd med de. Var inte alls så här jag såg mitt liv när jag var yngre. Känns som jag är kvar på samma ställe eller t.o.m går bakåt. Men vem vet de kanske ändras. Kanske de snart går åt rätt håll.
Lördagen var kanon trevlig, klarade 4 av 5 druvor och land på 3 av 5 så jag är ganska nöjd. Vi drack en del speciellt jag skulle man nog kunna säga. Champagne, vin och drinkar. Mådde mindre bra på söndagen måste jag ju erkänna. Speciellt inte när man kom i säng kl 7 på söndag morgon och gick upp 10.
Idag ska jag packa och städa de sista. Men de verkar inte vara så mycket kvar att städa. Bara vika och fixa kläder. De tar sin lilla tid men de kan vara rätt avkopplande.
Verkar inte dala ner något sjukintyg idag. Klockan är ju hur mycket som helst och fortfarande ingen post.
Ska bli nytt snöoväder imorgon har jag hört. Borde kanske kolla vädret om jag nu bara kunde minnas hur jag stavar SMHI. Haha. Är ju lite orolig att planet inte ska kunna lyfta.
Nu kom äntligen posten! Så har sjukintyget kommit, då ska man slänga ett till posten till McD. Vill inte träffa någon som får mår mig att må sämre just idag. Jag har blivit ganska duktig på att omge mig med de som jag mår bra med. Men märker själv hur jag bryter ihop över inga saker alls. Som när jag skulle panta flaskor och pantkartongen var full och ingen hade tid att byta då grät jag när jag kom hem. Mindre normalt, men åt andra sidan är jag nog inte ett dugg normal.
Nu ska jag checka väderleksrapporten. Klass 1 snöfall och ganska blåsigt. 12 m/s. Men verkar som planen går som de ska.
Nä nu ska jag packa och ge mig ut i kylan. Ner till 1208 och sen handla julklapp till Emma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar