30 december 2009

Nyår

Igår hade jag sjuklig huvudvärk, mådde illa. Försökte sova men huvudet gjorde för ont. Efter vad som kändes som en evighet somnade jag till sist. Hade konstig dröm igen med folk i min omgivning. Drömde även att jag höll på att drunkna. Tyvärr har jag inte riktigt hittat någon bra tydning på vad de kan innebära, men tänkte sätta mig senare idag och försöka tyda hela min underliga dröm.
Nu har en halv dag till gått, jag har pratat lite med LP på msn så för stunden var alla tankar som bortblåsta men nu är de tillbaka och hör sitter jag. Fortfarande i sängen men har duschat och tvättat håret. Får ju kanske besök ikväll och då får jag väl ta och klä på mig idag och kanske faktiskt slänga en blick i spegeln på hur jag ser ut. Mr B kommer förmodligen förbi ikväll med ost och vin.
Imorgon är de nyårsafton, de jag avskyr mest av allt på hela året. Nya år brukar innebära ett värre liv. Varje år mår jag sämre och varje år blir jag mer besviken. Vet inte hur mycket mer man ska behöva gå igenom. Kan vi inte bara stanna i 2009 så jag slipper veta vad som väntar mig 2010?
Idag ska jag nog dona lite i köket. Tänkte träna upp mig till en perfekt hemmafru eller i alla fall lära mig laga mat som inte är äcklig. Så då får jag gå och handla lite mer än vad jag gjorde igår. Glömde nog hälften igår visste liksom inte vad jag ville laga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar