29 december 2009

Grubbel

Jag har drömmar varje natt, underliga sådana. Jag drömmer om människor som finns och har funnits i mitt liv. Jag sover oroligt för i mina drömmar är mina relationer till mina vänner inte alls så som de egentligen är. Sen sitter jag och grubblar över dessa drömmar om de är mitt undermedvetande som försöker säga mig något?
Har pratat med mamma idag, jag har fått läkartid den 12 februari om de inte blir några avbokningar. Över en månad tills jag får prata med någon. Under tiden kommer väl alla tankar och känslor äta upp mig innefrån. Jag har inte ens klivit upp ännu och halva dagen har gått. Ska gå ut och gå. Solen skinner idag men de är nog kallt men de kan bli skönt. Sen innan jag ska hem igen tänkte jag stanna vid ica och köpa med mig lite mat hem. Måste tydligen äta har jag hört.
Jag har som jag tidigare nämnt googlat en del om depressioner och jag tycker att den lättare kroniska depressionen som kallas dystymi stämmer väldigt bra in på mig. Men mitt i detta har jag nog drabbats av någon mer akut depression. Men jag ska nog inte diagnostisera mig själv. Dags att kliva upp och dra på sig lite kläder för en promenad innan solen hinner gå ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar