19 december 2009

Vinprovning

Mr B kom igår med en flaska riesling (jumi) och så blev de några timmars pratande om allt från kärlek till alladin praliner. Jag kom i säng ganska så sent och gick upp relativt tidigt vilket innebär inte många timmars sömn ändå känner jag mig piggare än vanligt. Kan bero på att jag varit ute och andats frisk luft och att jag inte sovit mer än vad min kropp behöver. Jag har visserligen krypit ner lite i sängen nu och funderar på en liten power nap innan de är dags att fixa för kvällen. Blir ingen middag oss mig, men jag funderar på att baka en kaka. Men frågan är om vi orkar äta de med tanke på allt annat vi ska trycka i oss. Tror jag bakar en och tar med till 1208 på måndag när jag ska önska alla en god jul, säga hejdå och lämna mitt sjukintyg.
Vi ska ha blindprovning på vita viner idag. Jag är ganska nöjd med mitt köp, undra om de smakar gott? Får se om någon kan komma på vad de är för druva. Älskar blindprovningar, ruskigt svårt men kul. Sist när de var röda gick de åt skogen för mig. Better luck today.
Har varit utanför dörren i ca 1 timme, var alldeles för mycket folk ute och jag märkte hur irritationen och paniken grep tag i mig. Varför går folk i slow motion, varför står de mitt i vägen och samtalar?
Efter jag var ute gick jag hem och degade i soffan, zappat lite mellan kanalerna och mest tittat ut genom fönstret på den dalande snön och funderat på vad jag ska göra tills 20 ikväll. Den mesta städningen gjorde jag igår så nu är de mest bara små saker som ska göras. Vill inte ens tänka på all disk och städning jag har framför mig imorgon. Och de ska göras innan pappa kommer.
Nä om man skulle vila lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar