10 februari 2012

Fredag

Så var det fredag igen! En helg då Mr.B jobbar, då är inte helger lika roliga som när han är ledig. Men men...
Vi fick för oss att vi skulle se don't be afraide of the dark här om dagen. Den som Katie Holms är med i. Ja vad ska man säga, en rysligt dålig film. Det mest skrämmande med hela filmen var faktiskt just det att den var så dålig. 1 av 5 och kommer aldrig rekommenderas.
I förra veckan åkte vi över till Fields i Danmark för att handla på bilka. Det blev lite vin och baileys. Köpte en flaska Pinot Gris från Alsace. Den hade en bismak av humle eller bivax som Mr.B tyckte. Det gick faktiskt inte att dricka upp. Det krävs ett riktigt dåligt vin för att man ska slänga det.
I onsdags hade jag syster på middag. Jag bjöd på god pasta med kyckling. Vi drack vin, fnissade och avslutade kvällen med Baileys biscotti som syster aldrig hade prövat tidigare. En mycket trevlig och mysig kväll.
Igår var vi och vaccinerade oss. Tog den sista twinrix sprutan så nu är vi typ skyddade för alltid om inte läkemedel företaget kommer ut med någon annan info.
Har varit effektiva dagar här hemma. Dagis besök, läkarbesök för Champagne, åkt runt till alla systembolaget i Malmö och lämnat in jobbansökan, gått till arbetsförmedlingen för att skriva in mig som jobbsökande om det skulle behövas framöver så jag kan stämpla. Har möte med min nuvarande chef på tisdag, får se vad som bestäms då.
Vad ska man säga, jag är nere i en svacka just nu då det mesta känns jobbigt och hopplöst. Men Mr.B säger att allt ordnar sig och det gör det kanske, det tar bara på krafterna just nu med allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar