21 februari 2012

Trevlig helg

Har varit galet trött i veckan som varit. Delvis pga av att jag jobbat 2 dagar, dock inte jobbandet som är så tröttsamt men att gå upp 3.45 är. Bävar inför de dagar som jag ska börja 3:30 för gissar att jag inte har turen att slippa de passen i en evighet. Nu börjar jag hamna mer i min normala trötthet och det känns bra. Tränandet har tyvärr blivit lite lidande denna veckan men det hoppas jag kunna ta igen från och med imorgon. Dock blir det vila på tisdag då jag jobbar hela dagen.
Nu har syster Emma fått jobb i Sthlm vilket innebär att hon lämnar oss här i Malmö. Tråkigt tycker vi men kul för henne att prova på något nytt. Så någon som har eller vet någon som vill hyra ut en lägenhet i andra hand är välkomna att höra av sig. max hyra 6000kr.
I dag är det sista deltävlingen i melodifestivalen. Har gissat helt rätt i 2 av 3 deltävlingar och hoppas sätta kvällen med. Mr.B har tyvärr bara haft rätt 1 av 3 så han hoppas nog inte att jag lyckas idag! Hahhaha.
Ska ut och äta med jobbet i början på mars. Ska bli spännande. Har knappt träffat hälften av personalen mer än 1 gång. Jag trivs bra med 3st var av en inte ska med, en inte får följa med för hennes sista jobbdag är sista februari och som tur är ska den tredje med. Som sagt det ska bli lite små spännande.
Har hört att våren är på väg men vet inte om jag tycker att jag själv upplever det så. Fortfarande himla grått och trist. Men så fort våren faktiskt tittar fram på riktigt så är det fönstertvätt som gäller! Idag har jag rengjort ugnen. Ibland har man sina små ryck.
Myskväll i kväll med kärleken och finaste dottern. Det blir champagne och inte så exklusiv mat men gott ändå. Bakad potatis med räkröra.
Emmy sa att det var nästan som att vara i svenska mästerkocken när man var hemma hos oss och ska äta. Det tar jag som en komplimang. Men så mycket sanning är det nog tyvärr inte. Ibland lägger man ner lite tid och energi men oftast så lagas det basic mat.
Gjorde dock en pastitio i veckan och det tar tid. Lagade mat i ca 3 timmar. Gott blev det men var inte helt nöjd med min kryddning av köttfärsen.
Nu ska det engageras i lillan och ut och handla. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar