27 februari 2012

Från sol till snö

Igår var det strålande sol man fick vårkänslor och vad händer idag? Mer snö. Nej tack till det. Igår var jag och lillan med syster Ems. Vi gick in till stan där vi mötte upp ett par av Ems vänner. Vi tog en fika på bagericafeét där vi fick vänta i ca 30 min på vår mat och ännu längre tid på våra kaffen. Katastrof. Maten var sämre än vanligt med. Champagne tröttade efter ett tag att sitta stilla så vi gick ut och gick utomhus. Nästan premier för det för Champagnes del. Hon älskade det och det blev ett herrans liv när jag var tvungen att sätta i henne i vagnen igen. Det var i allafall en mysig dag som avslutades i soffan med kärleken. Det blev sent för vi stannade upp och såg på oscarsgalan dock inte utdelningen men röda mattan. Det var sent nog. För det första varför valde man att ha paus i 9:an mitt i allt? Irriterande värre. Filip och Fredriks kommentarer var klockrena men emellanåt hade jag hellre velat se vad som faktiskt hände på röda mattan. Något annat som jag inte gillade var vart var Meryl Streep? Hoppade de över en av de största eller hade 9:an reklam just då? Känns som man fick se samma tre personer om och om igen intervjuandes av olika människor Vart befann sig de riktigt stora skådisarna? Det var inte många man fick se och varför gick inte Brad och Angelina tillsammans.


Angelina fick man bara se i ca 2 sek. Är inget fan av henne men ändå jag vill se var ju därför man satt uppe till 3 på natten. Nästa punkt: Vad har Sandra Bullock gjort med sig själv från en otroligt vacker kvinna till att börja likna kattkvinnan men till min förskräckelse upptäckte jag nu när jag googlade på kattkvinnan att allt fler går i hennes spår. Några andra som börjar likna henne är Jenna Jamson, Linda Rosing, Charlotte Perrelli, Pete Burns från 80-tals bandet Dead Or Alive. Ja det var några av dem Brad Pitt är nog snart med i samma gäng för att inte tala om Billy Crystal. Ser de inte själva vad det gör med sig själva?? Mest tråkigt med Sandra dock, hoppas att näsans förfallande har fått henne att sätta stopp för fler operationer, botoxtider osv. Nick Nolte var löjligt pinsam och Tom Hanks hade slimat till sig och där har vi en som vågar åldras så som man ska åldras.
Just nu finns det inga jobb att söka och jag blir smått galen. I mars har jag hittills fått 9 dagar att jobba på 20 dagar. Känns inte så bra. Men det är ju bara att hoppas att flera tider dyker upp. Imorgon och på onsdag ska jag jobba. Heldag imorgon 8.30-19.30 dödar pass. På onsdag får moster passa Champagne så att jag kan jobba några timmar eftersom jag var sista lösningen och då vill jag ju visa att jag alltid försöker ställa upp.
Funderar på om jag ska ta och plugga någon kurs på distans nu när jag förmodligen kommer ha en del tid att utnyttja. Men vad vill jag då läsa? Denna eviga frågan vad man vill med livet. Funderar på någon kurs inom dator/it, sen hade jag kunnat tänka mig någon kurs inom turism men kommer det ens hjälpa för att få jobb och sen skrivkurser är ju något som intresserar mig. Tänka smart eller följa hjärtat?
Sist och minst vad är det för brud de stoppat in i big brother huset? Hanna W som bloggar?? Alltså jag har aldrig varit med om någon så pantad och störd person. Hon skulle nog behöva några år på KBT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar