15 februari 2012

Ny dator

För ett tag sedan dog Mr.Bs dator så då åkte min fram men vad hände för ett par dagar sedan? Jo min dator dog med! Vad innebar detta? Jo att vi har varit internetlösa i ett par dagar. Abstinens...ja absolut. Men igår så köpte Mr.B en chic dator som jag idag har fått äran att öppna och börja använda. Så nu är jag back on track.
Har väl som vanligt inte hänt allt för mycket i livet men nu har både jag och Mr.B varit hos läkare för att kunna lämna avföringsprov för att se om vi bär på samma bakterie som Champagne. Skoja om att det skiljer på Vårdcentral och läkare. Jag fick en läkare på min VC som såg ut att vara 17 och hon betedde sig som 18. Förtroendet för henne är lika med noll. Tur att det inte är hon som ska analysera min avföring. Mr.B fick en bra läkare på sin VC så han har äntligen fått lämna prover för att se om han har någon allergi/överkänslighet.
Badrummet ska fixas om ett tag av firman som en gång i tiden gjorde fel bygget. Bara hoppas att de gör det lite bättre denna gången. Men gud vad jag längtar efter att kunna ta en dusch i lägenheten istället för 4 trappor ner.
Hade möte med chefen igår. Ingen 85% tjänst för mig denna gången då schemat inte alls fungerar med Mr.Bs schema. Jobbsökandet fortsätter men det ger inget och det finns inget. Hopplöshet!! Så känns det i allafall. Men ett stort GRATTIS till min pappa som fick ett jobb igår!!
Isbana ute idag och jag har en trött dotter. Fick väcka henne imorse för att hinna ner till VC till drop-in mottagningen. Nu sussar hon sött i sin lilla säng och jag njuter av lugnet förre stormen. Älskade lilla yrväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar