06 oktober 2009

Får man respekt, ger man respekt

Vad ska jag börja dagens inlägg med? Som vanligt ligger jag i min säng, börjar bli alltför vanligt. Men de ska ändras på innan årets slut. Jag har mens värk och tror jag är döende, precis som var månad. Men jag överlever säkert med precis som alla andra månader. Fick löjligt choklad behov så köpte choklad i lösvikt plus stycke saker. Åt 5 bitar sen mådde jag illa. Har legat i ett varmt, jordgubbsdoftande bad med tända ljus och hallon ansiktsmask. Ibland är de bra skönt att ta hand om sig själv och bara koppla av.
Har varit på plaka idag. Mums säger jag bara. Lika gott som alltid. Finns inget bättre hak.
Jag är trött på att visa respekt för de som inte visar mig respekt, varför ska jag undvika att trampa på andras tår när de inte undviker mina.
Idag har dagen på bolaget gått snabbt. Jag har haft en del kassapass och de var en himla massa varor (igen). Flaskor i en massa. Pluggade Cognac och Armangac under lunchen. Hans förhörde mig och jag ställde frågor om de jag inte riktigt förstog. Mycket lärorikt...Hans borde alltid plugga med mig. Då är jag helt plötsligt smart och faktiskt kan prata en himla massa om ämnen.
I övrigt idag på jobbet dök han som bjöd ut mig igår upp och bjöd mig på frukost imorgon. Frukost liksom? Hallå! Döma av min reaktion förstår ni nog vad mitt svar blev.
Igår var de en man som tappade en bit av sin nagel vid kassan. Jag var så äcklad och jag visste inte vart jag skulle titta och jag kände hur hela magen vände sig.
Nu är de höst på riktigt. Jag tycker de är underbart. Jag drar gladligen på mig mössa och torgvantar, myser in mig i en pashmina och ser helt fantastisk ut trots lager av kläder. Kanske därför man ser fantastisk ut, man döljer de mesta. Haha.
Jag ska förhoppningsvis få skittles från NY, de hade lokaliserat godiset redan! Underbart. Så nu blir de att slänga iväg ett sms och kanske beställa 2 olika sorter. Vill ha både röd och grön påse. Hoppas att pojkarna är snälla och köper båda till mig.
Lördag är de städdag i föreningen då blir de grillning för sista gången detta året.
Nu vill jag ha mina CSN pengar. Orkar inte vara fattig längre. Jag ska börja jobba på McD igen så snart blir de långa dagar för mig. Ca 8.00-22.00. Men de blir ju bara under en kortare period så de är bara att bita ihop.
Så LP nu är jag klar. Hihi.
Ska försöka hitta tillbaka till mina mer underhållande inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar