07 oktober 2009

Jobbig natt

Efter jag släckt ner datorn igår kom jag på massa saker jag ville skriva ner. Tankar som bara flyger omkring i mitt lilla huvud. Hur många av de tankarna tror ni finns kvar nu på morgonen? Inte en enda.
Jag har haft en jobbig natt med konstiga drömmar. Blev som vanligt jagad, utav döden denna gången. Jag såg någon dö och sen träffade jag dödsängeln. Jag blev även förälskad i döden på någon vänster, jag har inte höga krav på mina män om jag faller för någon som vill ha mig död. Om man lite snabbt då tyder denna drömmen så ska någon bedra mig, jag ska höra från någon jag inte träffat på länge. De ska bli regnväder och något kommer att inträffa som gör mig extatisk av lycka. De kommer vara bröllop men inte mitt eget. Jag har ljusa framtidsutsikter, jag längtar efter att få uppleva en stor, romantisk kärlek. Jag kan vänta mig livligt nöjesliv och tröst och lindring. Sen finns de tecken på lycka och framgång hos det motsatta könet. Då har jag med andra ord lite att vänta mig.
Varför är man sån som människa att man vill ha de man inte kan få, låter andra få en att må dåligt pga att de inte kan fatta ett rationellt beslut utan låter en vänta en evighet med att komma fram till vad de vill. Varför nöjer man sig med mindre än man är värd? Varför satsar man inte högre och vägrar nöja sig innan man mår bra och är lycklig.
Nä nu ska jag nog göra mig klar för jobbet ska svänga förbi italienarna innan jag börjar tänkte jag.
Hoppas alla har en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar