08 oktober 2009

Hållning

Det är en nya dag och helgen närmar sig. De fortsätter att vara kallt och sol. Underbart. Igår när jag promenerade till jobbet doftade de höst. De låg löv på marken och små vattenpölar var kvar sen nattens regn. Mellan alla små falafel kiosker mötes man även av matosen. Jag går där och lyssnar på musik, filosoferar och tittar på människor. Funderar över om de är många som saknar spegel hemma eller ifall de faktiskt inte bryr sig hur de ser ut. Tittar på andras hållning och inser att de är många som är som säckar potatis. Hur svårt är de att vara rak i ryggen och se ståtlig ut? En vacker tjej kan bli väldigt ful om hon inte har en snygg hållning. Detta var en stor diskussion på väg till Plaka i tisdags. Skärpning tjejer med dålig hållning säger jag. Vet ni hur mycket snyggare man blir om man bara sträcker på sig?
Haha, vet ni vad för fråga jag fick på bolaget här om dagen? Ursäkta men har ni inte red bull. Ja, man kanske ska börja sälja groggvirke med. Haha. Ibland är de bra roliga människor som tittar in.
Igår kom Christel och hälsade på mig. Hon frågade efter Sofia och då trodde dom att de var Sophia vinet hon sökte efter. Haha. De var lite kul. Hon undrade hur någon kunde ragga på mig i butiken så illa som byxorna jag har sitter på mig. Kan inte annat än hålla med. Jag ser ut som en luffare. Men jag har min charm, haha.
Är inte asiater de roligaste som finns när de kommer till fotografering? Jag gick förbi en hundrast gård där 3 söta vovvar lekte förbi mig i sin tur kommer 3 asiater som filmar och fotograferar dessa små hundar med stor entusiasm. Jag har hört en teori om att de fotograferar så mycket för de besöker alla platser så snabbt så de är först när de ser bilderna de ser vilka ställen de besökt.
Såg en förbannat snygg polis igår. Damn vad het han var. Han skulle man kunna slita av kläderna.
Vad är de för fel på vissa personer? Hur svårt är de att förstå orden som kommer ut från ens mun. Jag talar inte ett främmande språk utan är ganska tydlig i de jag säger. Vissa tror de hjälper när de i själva verket gör att allt känns värre och jobbigare. Personer som tycker att de är lite bättre och inte ens kan föreställa sig hur de är att vara i någon annans skor. Usch säger jag bara. Kan man inte ens försöka vara stötande och förstående så ska man (ursäkta uttrycket) hålla käften!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar