10 oktober 2009

Jobb

Klockan är nu kvart över 5 när jag börjar skriva och jag är nyvaken. Var så trött så kröp till sängs och oj vad skönt de var med en liten nap. Idag är de lördag och jag ska ta de lugnt. Ska iväg vid halv 9 till italienarna för lite mat. Ska bli trevligt men de ska inte bli någon lång vistelse för mig då jag ska jobba imorgon. Min nyagamla karriär som Sofia McDelicious börjar lite tidigare. Ska vara charmig som få om jag får vara i kassan annars kommer jag nog mest vara närvarnade om jag ska vara i köket. Kommer med all säkerhet bara jobba med idioter imorgon med. Fantastiskt en kul människa på en hel dag. Illa. Sen kan jag stå ut med någon till men oj vilka muppar de är som jobbar på söndagar.
Har haft städdag med föreningen idag. Blev lite grillad korv, choklad och läsk. Mums. Så nu har man varit en god granne med. Städade relaxen så nu skinner den och doftar ljuvligt.
Igår var man på systembolaget. Hade en som undrade om vi hade cola någonstans. Jag undrar ibland vad förväntningar vissa personer har. Har haft en del trevliga kunder. Har märkt att jag kan prata ihjäl folk. Men de tycker de är trevligt hoppas jag. Pratade med en chilienare i nästan en timme. Han lärde mig om Pisco sour och vi pratade chilenska viner, bröllop och annat som hör vardagen till. Fick en trevlig man som pratade om sin whisky samling och om argentinska viner gjorda på syrah som han hade lagt beslag på. Släpptes inga till Sverige och ett par till Danmark. Hade gärna velat ha en av de flaskorna. Men de kan jag drömma om.
Var hos tjockis igår och hade fredags mys. Vi åt taco, jag drack gott rödvin och tjockis tjejig som han är drack rosévin och cider. Men måste säga att Hannas smultroncider var mumsig.
Skulle göra våfflor idag de blev misslyckade, alldeles för mycket smör i smeten. Men de slank ner i allafall.
Fick sms av Erik vid 5-tiden i morse. Han glömde nog bort att vi har lite tidsskillnad nu när han är i NY. Speciellt när sms:et löd följande: Fick du sms:et jag skickade igår kväll? Puss. Haha. Ja de var tydligen viktigt när man var lite berusad.
Nä om man skulle ta tag i livet lite nu. Är ensam hemma och funderar på ett varmt bad och försöka plugga lite. Trevlig lördag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar