08 oktober 2009

Lammkött

Dagens ämne är lammkött. Detta ämnet har uppstått tack vare Christel ,för idag berättade hon en hemlighet för mig, en hemlighet som var svår att berätta i risk att såra mig (och jag är besviken, sanningen kan göra ont MEN ärlighet är de jag uppskattar mest). Denna hemlighet lyckades jag lista ut innan hon uttalade orden men de gjorde de inte lättare. Så här kommer den nakna sanningen: Efter åldern 25 så är man inte längre lammkött oavsett hur gammal mannen är. För då är man helt enkelt för vuxen. Detta har Anna Nicole Smith förstört för övriga världens kvinnor då hon gifte sig med en 70-åring. Så de är nu jag borde ragga lamm för att på så vis känna mig ung. Detta innebär killar under 25. Hur ofta gillar jag lamm? Jag som är en man fantast.
Idag har inte varit någon bra dag men de var några ljuspunkter under dagen. Jag har varit i min egna lilla värld. Känt mig ensam och sårbar, slängde iväg ett halvdesperat sms till Lovis. Fick ett ärlig men svårt svar tillbaka. Men de är bara jag som göra ändringar i mitt liv och de är bara jag som kan fatta beslut om hur jag vill ha de. Det som är meningen att vara är de som också kommer bli. Vägen dit är inte lätt men jag får tänka att jag min belöning kommer förhoppningsvis vara lycka och glädje.
Jag har åter hamnat i mina natt perioder. Jag är en nattuggla. Sömnen vill inte komma till mig oavsett hur trött jag är på kvällarna. De är som om något magiskt händer när mörkret smyger sig på. Något inom mig vaknar till liv och jag är inte längre sugen på att sova.
Men nu ska jag växla några ord med min favorit (LP) och sen försöka sova.
Såg föressten en film som heter ung, singel och arg var en scen som fick mig att gråta av skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar