13 januari 2011

Att aldrig vara stolt

När man lyckats övervinna några av sina rädslor ska man inte känna sig stolt då? De gör inte jag. Varför gör jag inte de? vad krävs för att jag ska känna mig stolt över något? Jag kan vara stolt över de i min omgivning för det de lyckas åstadkomma men aldrig över mig själv. Är de någon spärr jag har i mitt huvud, något som gör att oavsett att jag lyckas med de jag anser vara tufft och jobbigt så är jag inte nöjd. Jag tror de beror på att jag alltid vill lyckas lite bättre när jag väl vågar göra de jag egentligen inte vågar.
Tänk att jag vågade födda. Trodde seriöst att de var något jag aldrig skulle klara av, men nu när jag gjort de så kan jag t.o.m hitta fel i föddandet.
Snön börjar försvinna, men när lite töar så kommer de lite mer. Inte mycket men lite. Jag brukar älska snön och vintern men den där kärleken för vintern har helt uteblivit 2010 och början av 2011. Jag ser nu hellre lite vårtecken. Kanske en lite snödroppe, lite grönt gräs och en strålande sol.
Solarie tid ska bokas imorgon i alla fall så jag får lite ljusterapi. Mer som händer imorgon är BVC besök och på kvällen ska jag ge mig på att göra min andra pastitio någonsin. Hoppas att jag bara ska bli bättre och bättre på de. Lycka till, till mig och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar