15 januari 2011

En lördag

Blev en pastitio igår som vi drack en Campolieti till. Pastition blev bättre än sist jag gjorde en, men den kan fortfarande förbättras en himla massa. Mr.B uppskatta den i alla fall. Tur de. När jag väl lyckats med en pastitio som jag känner mig nöjd med så lägger jag ut receptet.
Mr.B jobbar, Champagne sover och jag har hunnit fixa med de mesta här hemma. Snart lär nog lill snuffsan vakna och de börjar bli dags att pumpa. Detta eviga pumpandet. Kan de inte bara göras av sig själv?
Är lite bak sugen idag så funderar på om man ska göra de när Mr.B kommer hem från jobbet. Men mat ska ju också göras och vi har ingen aning om vad vi ska äta idag.
De regnar, vintern är på väg bort men varför känns de som de är höst på väg och inte vår? Kanske lite svårt att önska vår när de bara är januari men drömma kan man.
Snart får man Tysklands besök och syster Ems fyller snart år. De är nog all action denna månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar