03 januari 2011

Vin

Hör om dagen önskade jag så att vi bodde i ett litet hus på landet. Vilket vackert vinter landskap de är så fort man lämnar stora staden. Träden är täckta av snö och snön på marken fullkomligt gnistrar. Inte som i stan där snön är mer brun än vit och träden inte har en endaste liten flinga på sig.
Har lyckats lösa bröstpumps problemet. Fick en annan sort i Malmö än vad jag fick från Lund. Finns positivt och negativt med båda apparaterna. Men så länga jag kan pumpa så är jag glad.
Idag blir de lite onsdags mys med vin och räkor. De ser jag verkligen fram emot. Men först så blir de nog ett vaken pass med Champagne innan vi engagerar oss i att pilla räkor.
På nyårsafton drack vi en nästan 11 år gammal Amarone och en Blanc de Noir Champagne. Gott gott! Får se vad för gottit de blir ikväll till räkorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar