27 april 2011

Ledig dag tillsammans

I tisdags hade vi en ledig dag tillsammans i vår solen. Vi tog ett beslut om att lämna storstan bakom oss och bege hos ut på Österlen. Vi började med en mysig lunch på Maritim i Simrishamn. Kärleken åt stekt sill med potatismos och jag valde karre med rödvinsky och potatis.
Till maten ingick bröd (ljuvligt gott), vatten/lingondricka, te/kaffe och en liten kaka. Allt för 89:-. Jag ger allt i det stora hela 3,5 stjärnor. Snygg uppläggning av maten, bra smak men tråkig salladsbuffé.
Efter lunchen tog vi bilen för en snabb tvätt innan det bar av till Stenshuvud. Vi gick till alla 3 huvuden (östra, södra och norra). Det var verkligen otroligt fint.
Vitsippor i massor och lagom varmt för att promenera omkring.
Efter att strövat omkring på stenshuvud tog vi bilen till kivik musteri, handlade lite snabbt och sen åkte vi till kivik för att köpa lite fika att ta med till haväng.
Vår dag var super mysig men tyvärr tog den slut alldeles för snabbt. Åter hemma i soffan med en trött liten krigare blev det film. Vi såg Trassel, gud vilken dålig disney film. Klart besviken. 2 av 5 stjärnor.
Idag har Tess varit i Malmö så vi har försökt mysa ute i solen, men ack va blåsigt det var idag och Champagne ville absolut inte vara ute. Det blev lite lunch hemma i soffan med en nöjd Champagne. Mycket behagligare.
Nu är vi ensamma igen och lillgumman sover och jag passar på att blogga.
Googlade lite igår på hur tusan man blir av med graviditets magen. Hittade inte mycket vettigt mer än diastasis recti även kallat DR. Det är tydligen att magmusklerna glidit isär för mycket under graviditeten. Men är jag totalt korkad som inte alls förstår hur man själv ska kontrollera det? Jag försökte men ja som sagt var jag fattar inte riktigt. Nu blir det i allafall fokus på att få bort den här jäkla magen som gör att jag ser ut att vara konstant gravid. Det är allt annat än roligt och börjar bli väldigt frustrerad över att inte ha den kropp jag en gång hade.
Nu har man deklarerat med. Duktigt av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar