22 april 2011

Vår vår och sol

Så var det ett tag sedan jag skrev något om vad som händer här hos oss eller ja mig kanske man ska skriva. Oftast är ju det jag skriver om ju mina känslor, mina åsikter osv.
Jag har gått och blivit förkyld. Halsen svider, näsan rinner och hostan har också kommit på besök. Inget kul. Emellanåt känns det som huvudet är in virat i bomull. Jag har sovit dåligt pga av dumma förkylningen så trött är jag med. Massa gnäll, jag vet. Men hatar att känna mig dålig.
Igår var Mr.B ledig och våren har kommit. Man gick från vinterjacka till lättklätt vad hände med det där mellan tinget? Vi passade på igår att gå på lång promenad och fika ute i solen. Champagne slapp vagn och fick hänga med i Babybjörn på pappas mage. Spännande tyckte lillgumman. Vi hade världens mysigaste dag. Solen sken från det vi gick upp till det vi kom hem. Efter en dag ute så blev det en snabb visit till Ems så Mr.B fick bli friserad Igår var med andra ord en bra dag. Hade inte kunnat önska mig en mycket bättre dag.
Idag har solen åter varit på besök och det blev en heldag med Ems. Vi var på stan och köpte påskpresent till pappa eftersom vi ska dit imorgon och Champagne fick hänga på min mage. Det känns verkligen i axlarna nu när man är ett par kilo lättare och slappar i soffan. Vi passade även på att köpa med varma mackor och mysa lite på Ems innergård. Mackorna köpte vi inne på Triangeln på ett ställe vi aldrig har testat innan. Espresso maker heter det. Vi köpte en varm macka med salami & mozzarella och en med kyckling & mozzarella. Fantastiskt goda. Vi delade så vi åt en halva av var. Osten var ordentligt smält och det var bra smak på mackorna. 3,5 av 5 Lady S stjärnor.
Lägenheten blir galet varm när solen ligger på. Jag sitter med öppna fönster men det märks knappt.
Långfredag idag och om jag ska vara ärlig så känns den faktiskt väldigt lång. Vi sitter bara och väntar på att Mr.B ska komma hem efter en lång dag ifrån sin lilla familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar