29 april 2011

Så var det helg

Så var det helg. Tråkigt nog jobbar Mr.B denna helgen med. Why? Suck, men sen blir det lite ledighet i Småland tillsammans. Som tur är jobbar han inte så sent så det blir mys middag idag samt imorgon. Ikväll blir det grillad kyckling med en sydafrikansk chenin blanc från 2005 DeMorgenzon från Stellenbosch. Jag hoppas att den inte har för mycket aromer av våt ylle. Just de Chenin blanc har jag lite svårt för, men enligt beskrivningen så ska den vara blommig och fruktig. Låter mer som något för mig. Får återkomma om hur vinet smakar.
Idag har jag och Champagne haft mys med Cicci inne i stan. Lunch på graffiti och en sväng på stan. Vi avslutade med en sväng till pärlbutik då Cicci gör egna smycken. Insåg att det finns massa fina pärlor och undrar varför det är något jag aldrig prövat på? Jag älskar smycken men är för snål för att spendera 100tals kronor på krims krams. Cicci har nu erbjudit en göra smycke dag hemma hos henne. Det ser jag verkligen fram emot.
Har påbörjat nuva-ring. Än så länge är jag allt annat än nöjd. Barnmorskan sa att jag ska ge de 3 månader innan jag avgör om det är rätt för mig eller ej. Så just nu är det bara att bita ihop i 3 jäkla månader och hoppas på det bästa att det faktiskt kommer fungera bra för mig när min kropp väl har vant sig.
Solen fortsätter att skina men det har börjat blåsa kalla vindar men den gör inte mig något. Det är jobbigt med för fint väder när man har en liten dotter som inte riktigt uppskattar att man ska mysa ute i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar