15 april 2011

Vin och annat gott

Så var det helg igen. Tiden springer fram känns det som. Solen har hittat tillbaka och det är jag glad för. Ännu bättre hade det varit om jag hade kunnat komma i alla mina kläder. Tålamod är inte min starka sida. Idag kanske det blir en sväng på stan med lillasyster men just nu väntar jag på att min älskade lilla dotter ska vakna. Hon har sovit som en prinsessa i flera timmar. Lilla tröttisen. Igår träffade jag Lovis och Buddy. Vi åt en lunch inne på Greekway i stan. En restaurang som inte får något vidare betyg från mig. 2 av 5 stjärnor. Dyrt (för att vara mer snabbmat än fin mat) och inte speciellt gott. Positivt att man fick gott bröd till alla rätter. Deras kyckling souvlaki var det inte mycket grekiskt över alls. Nej inget jag rekommenderar. Men trevligt hade vi det. Sen bar det av till Ems för Lovis skulle fixa håret. På kvällen blev det middag hemma med min kära man. Vi åt fisk med ragu och pressad potatis. Drack fantastiskt gott vin. Juranço sec Sève d'automne från Domaine cauhapé (har funnits på systembolaget). Ljuvligt gott. Parfymerad och kryddig doft och även mycket exotisk frukt. Smaken var mycket fruktig och hade en härlig sötma även om det var ett hel torrt vin. I onsdags hade vi vinkväll med. Då blev det en Gewurztraminer från Alsace. En grand cru från producenten Leon Baur. (Köpt i Alsace). Även detta vinet var härligt gott och fungerade utmärkt till vår mat som var pasta med chili/lime sås med räkor. Gott värre. Igår bokade vi vårat första hotell nere i Indien. Första stoppet blir södra Goa där vi ska bo på the fern gardenia resort. Ser mysigt ut (http://www.ferngardeniaresortgoa.com/) har fått hyfsat betyg av de som bott på hotellet. Det var det bästa vi kunde hitta i södra Goa. Vi har bokat en Fern Club Cottage. Vi känner oss nöjda med det hotellet, sen får vi se vad vi bokar i norra Goa och New Dehli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar