10 april 2011

Mycket

Var ett tag sedan jag skrev. Vi har haft fullt upp. Med allt från Stockholmsresa till pippi ett äventyr på is.
Förra fredagen 1 april bar det av till vår huvudstad. Resan gick bra och Champagne var hyfsat snäll. Kom upp vid 20.30 tiden och mötes då av gott vin och en mumsig kyckling paj. Mallan och Petros mös med lillan och vi njöt av att slippa sitta i en bil.
Vi tog en trip in till fotografiska på lördagen. Det var Albert Watson och Sarah Moons fotografier man kunde beskåda denna lördagen samt Intended Consequences av Jonathan Torgovnik. Albert Watsons bilder var fantastiska. Gillade det mesta och det var ett nöje att se. Däremot Sarah Moon var urtråkig. Gillade totalt 3 av alla hennes bilder. Absolut inget för mig. Intended Consequences; Rwandan Children Born of Rape infattar 30 av Torgovniks fotografier med tillhörande intervjuer. Givetvis var detta rörande och det är hemskt men att läsa 30 intervjuer ståendets på en utställning där det kryllar av folk blir lite för mycket. Hade räckt med 4 intervjuer. De intervjuer jag läste var utav samma slag. Inte mycket som skilde dem åt. Sen blev det fika med "havsutsikt". Mysigt!
På kvällen gick vi på restaurang i stan. Libaniesiskt. Hommus heter restaurangen. Får inte några jätte betyg av mig. Maten var givetvis god, men det är lite för mycket röror för mig hade önskat mig lite mer tuggbara saker. Hur våra kläder luktade när vi gick därifrån vill jag inte ens tänka på. Matos ända in till BH-n. Gillar man libanesisk mat och uppskattar röror så bör hummos absolut besökas. Men är man mer som jag så är det kul med libanesiskt 1 gång för upplevelsen skull sen är det bra.
Under dagarna hos Mallan och Petros hann vi även med en sväng till Nacka Forum, promenad nere i nyckelviken och spela spel. Söndag kväll bar det av till Mr.B syster för en middag. Fick god pasta Carbonara följt av lika god glass. Glass med smak av dansk äppelkaka. Gudomligt god om jag ska vara ärlig. Efter en trevlig kväll bar det av till mamma och Göran där vi spenderade 2 nätter. Då blev vi barnfri och begav oss till Gustavsberg och handla lite på ittala outleten och inne på villeroy & boch. Vi tog en fika i tornhuset. Åt en smarrig macka men blåbärs pajen var inte någon favorit. Kan lätt tänka mig att gå dit för att fika fler gånger. Mycket att välja på och stor uteservering när solen tittar fram.
Tiden gick snabbt och innan jag visste ordet av så bar det av hemåt med stopp i Småland. Vi skulle sova en natt i Mr.Bs hus "porsa", innan vi åkte dit tog vi en middag i Jönköping på Kock & bar. Vi har varit där tidigare och jag var nästan lika nöjd denna gången som tidigare.
Efter en natt i "porsa" var vi effektiva. Det blev däckbyte hos Alf och Gittan, lunch hos Eva, möte med prästen som vi ska ha till dopet och sen fika hos Gunnar och Gunborg. Aldrig förr har vi varit så effektiva. Sen bar det av till Varberg och hämta Emmy innan vi till sist landade i Malmö med 2 trött barn och 2 nästan lika trötta vuxna.
Väl hemma har vi tvättat, inhandlat blommor, handlat mat och så var vi på Pippi ett äventyr på is. I fredags var det världspremiär och på plats var jag, Mr.B och en lyrisk 5 åring. Jag hade höga förväntningar på Pippi och tyckte att det var bra långa stunder med fåtal stunder då jag tyckte att det var mindre bra. Efter ca 20 min försvann Pippi från isen och det visade sig att hon hade fått kräksjuka. Inhopparen som Pippi var grymt bra och passade hur bra som helst som Pippi sen så vet jag ju inte hur "originalet" skulle varit. Helt klart prisvärd show i allafall. Nästan alla barn såg ut att vara i sjunde himlen, de dansades, sjöngs och klappades Emmy tittade storögt på isen hela tiden och dansade där hon satt mellan mig och Mr.B.
Igår kväll blev vi ensamma igen (givetvis har vi ju alltid lilla Champagne hemma). Vi åt god middag, såg på film och drack vin samt lite Amarula.
Idag har det mest blivit soffläge för mig och jag inväntar Mr.B som jobbar.
Just det ja, nytt sängöverkast har införskffats från Indiska. Mosaik heter det och är så fiiint. Det gör sig bra i vårat sovrum.
Har som ni ser varit en intensiv vecka men nu kommer det lite lugn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar