03 mars 2012

Bitter

Solen skiner men hos mig är det grått. Jag önskar en massa men just nu önskar jag mest bort detta året för detta året verkar inte bli mitt år. Året har visserligen bara börjat men än så länge har det mest gett mig taggar istället för rosor. Kan man inte bara få vara någon annan för en dag? Någon som har ett jobb de trivs med, någon som inte går omkring med en stor klump i magen och ororar sig för allt. En dag är faktiskt inte så mycket begärt, tycker jag.
Idag ska man ut med jobbet och äta. På en restaurang som inte har en enda dessert som lockar mig. Hur svårt är det att servera bra desserter? Har 400 kr att äta och dricka för och de säljer endast husets vin på glas (lovande kväll...not). Vi ska till en restaurang som är väldigt poppis i Malmö som heter Elyseé men de som går dit har ingen riktig känsla för bra mat. De har i alla fall inte lyckas göra mig riktigt nöjd någon gång, men om man då ska vara lite positiv så är väl kanske den rätta dagen att gå dit att äta då maten helt plötsligt är helt kanon. Skulle vilja ha en 8 glas restaurang i Malmö. Då hade man fått 1:a klassig mat.
Ja då har man fått skriva av sig lite även om jag hade kunnat skriva sida upp och sida ner just nu. Men lite är bättre än inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar