07 mars 2012

de Flon

Ska jag se om jag får med allt jag skulle blogga om eller om mitt minne sviker mig.
Får börja med att berätta att jag lämnar Lindblad bakom mig och heter numera Sofia de Flon. Champagne kommer också byta efternamn inom snar framtid. Detta är ett gamalt släktnamn som jag valt att föra vidare i släkten. Tackar Lindblad för mina 28 år och säger hej till de Flon som förhoppningsvis kommer vara med mig i minst lika många år som Lindblad och jag tror min farfar ler ner mot mig nu när jag bär hans mors flicknamn.
Var ju ute och åt med jobbet i lördags. Vi blev 9 st som skulle avnjuta 3 rätters på Elysée. Jag hade inga stora förhoppningar på maten och blev smått överraskad när jag fick in min förrätt som var en hummer soppa och får 4 av 5 stjärnor av mig. Super god och där låg hummer kött i soppan med. Mums. Sen till huvudrätt hade mina förhoppningar ökat en del, hade beställt Bergtunga Walewska med duchessepotatis och hummersås. Såg slarvigt ut när jag fick de och smakade absolut inget alls. Skoja om att bli besviken. Några av mina kollegor som åt plankor sa detsamma om deras mat. Provade en lökring av en av tjejerna och fy säger jag bara. Trodde jag skulle kräkas, smakade allt annat än gott. Tackar vet jag Mando. Jag valde att stå över dessert då det inte fanns något som lät super smarrigt och huvudrätten hade varit så stor besvikelse. Bara en av alla som åt upp sin huvudrätt det är inget bra betyg. Jag tog en baileys kaffe efter maten och den smakade inte helt bra heller då man tydligt kunde känna att kaffet hade stått länge. Smakade gamalt och beskt. Sen serverade servitrisen konstant från vänster! Va f*n...hur svårt är det att göra rätt? Jag ger hela besöket 2 av 5 stjärnor tack vare hummersoppan.
Efter restaurangen gick vi ner till Lilla torg till T.G.I Fridays där vi tog en drink. De brukar göra super goda drinkar men jag blev besviken även här sen bar det hemåt för nästan alla. Jag kom hem till en sovandes Mr.B som hade ätit en pizza och i den stunden var jag mäktigt avundsjuk på en god pizza.
Dagarna rullar på och jag har tränat med Cicci 2 dagar och igår var jag och tränade själv. Idag får vi se vad det blir.
Över påsken kommer mamma och Göran ner till skåneland för besök och ta en sväng på konstrundan. Sista helgen i Mars kommer syster Malin och Petros ner för att hjälpa Ems att flytta till sthlm.
I måndags hade jag och Champagne mysdag med Tess. Vi fikade och gick en sväng på stan. Fanns galet fina saker jag vill ha. Man ska inte gå och titta i butiker. När vi fikade sprang jag in på Lidl för att handla något åt lillan att mumsa på. De hade egentligen inget evttigt men det blev en smoothie för 1-åringar från semper. Stod i kön och en man bakom mig frågade mig om det var allt jag skulle ha. Jag svarade ja och då tog han bort nästa kund skylten och sa, ja men då betalar jag den. Haha, svarade att det inte behövdes men han envisades så han betalade min dotters smoothie och jag gick därifrån. Det är inte bara på krogen man blir bjuden. Hahaha.
Ja det var nog det jag skulle få med.
Åter igen det finns galet mycket fint i butikerna just nu men har insett att jag är för gammal för Gina Tricot fanns typ 2 plagg jag gillade allt annat var för småttingar. Märks att man blir äldre, på gott och ont.
Just det har kommit med i en kampanj för nivea deodorant på Buzzador så om någon är sugen på att testa deras nya deo hör av er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar