11 mars 2012

Sushi och vin

Ja då var helgen slut. Igår blev de sushi med vin och melodifestivalen. Jag tycker att fel låt vann. Tyvärr. Men enligt Europa juryn så tyckte ju dem Loreen var bäst och då borde hon ha störst chans i eurovision finalen. Jaja, över till vinet och maten. Vi prövade sushi på sushido och där fanns en del goda bitar men riset hade gott kunnat vara klibbigare och wasabin mindre tuggumi lik. Den godaste biten var en maki med räka, avokado, chilimajonäs och mangochutney. Jumi! Till detta drack vi en kloster ederbach trocken (finns ej på systembolaget men ni kan finna både kabinetten och spätlesen där). Super gott var vinet och det bara slank ner snabbare än snabbt. Kvällen avslutades med lite baileys och för min del en ruta blå fazer.
I fredags var jag ju på indoor walking (Cicci mådde dåligt så det vart bara jag) jag fullkomligt svettades ihjäl. Herregud säger jag bara. Dröjer innan jag tror jag pallar ett 55min pass. Man tror man tränar super bra själv men inte en chans man kör i det tempot själv (inte samma maskiner heller). Indoor walking får jag göra om.
Har nu ringt jobb för att tala om att jag inte kan jobba på tisdag då jag måste vab:a och även sms:at chefen.
Idag är det strålande sol men isigt kallt men jag tror minsann att våren är på väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar