19 mars 2012

Saknad av mat!

Idag har jag lämnat Champagne å dagis helt själv för första gången. Saknaden är enorm och jag har inte gjort mycket mer än tänkt på henne. Undrat om hon äter ordentligt, sover som hon ska är glad eller ledsen. Nu är Mr.B hos henne och jag bara väntar på att de ska komma hem. Hem så jag kan få krama om dem.
Jag har passat på att sova lite eftersom jag har fått springa upp en massa gånger i natt då lillan sov oroligt. Nu har jag huvudvärk istället, kan dock bero på att jag på 2 dagar ätit 1 talltik med fil, 1,5 bullar, ätit 3 skedar lasagne och druckit ett glas smoothie. På detta har jag tränat ett indoor waalking pass igår samt egen träning idag. Inte alls bra, jag vet! Gårdagens indoor walking pass var ett riktigt antiklimax. Gud vilken dålig instruktör/gruppledare. Hon var mer noga med att sjunga med i låtarna än att peppa oss. Hon hördes inte, förklarade dåligt osv osv. Tur att det inte var mitt första indoor walking pass för då hade jag aldrig gått på fler. Men nu vet jag att jag ska undvika hennes pass i den mån jag kan.
I mars har det skett ett ar ändringar i mitt schema och upptäckte just att en ändring innebär att jag slutar 22 på kvällen och börjar kl 5 dagen där på. Inte alls OK! Har skrivit mail till schema ansvarig så hoppas hon ringer i dagarna, annars så jobbar jag ju på onsdag. Blir mycket jobba framöver men det ska bli skönt, Champagne kommer mer in i rutiner på dagis även om hon kommer gå olika tider jämnt och jag kan tjäna lite pengar. Jobbsökandet går trögt trögt så hoppas jag ska få en del timmar på taxfreen framöver. Än inga tider i april. Första veckan i april åker vi till Småland. Hoppas att våren hittat dit med för här är det riktigt skönt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar