02 mars 2012

Ensam

Man kan inte låta bli att känna sig ensam när man sitter i mörkret ensam en fredags kväll. Lillan är lagd, maten är upp äten och jag kommer stinka vitlök i flera dagar efter kvällens mat. Passade på att äta vitlök nu när kärleken inte är hemma, kan hända att jag överdrev en aning. Godast vart ändå mina vitlöksbröd...mums.
Idag var det vår igen. Jag och Champagne passade på att vara ute lite, se hennes blogg för bilder och videoklipp.
Som sagt var man kan inte låta bli att känna sig ensam, inte när man hör och läser vad alla andra hittar på. Ska snart dra ut täcke och kudde och bädda ner mig i soffan sen blir det soffmys resten av kvällen med bland annat modern family om bara 10 minuter och sen får vi se vad jag ser på.
Har glömt att berätta om alla skavanker jag har förnärvarande. Nageltrång som tar döden på min stortå. Så fort jag har skor håller jag på att dö av smärta, det varar och blöder. Inte alls nice. Sen jag löjligt ont i mitt knä, för några dagar sedan lyckades jag slå knäet i dörrposten på väg ut från badrummet, jag var stressad så det gick snabbt, vet inte hur jag slog i men vet så mycket som att det fortfarande är ömt så fort jag nuddar vid det och visa rörelser passar inte riktigt bra. Som gå i trappor, passar fantastiskt bra när man springer upp och ner fyra våningar med 10 extra kilo.
Undra om jag ska kolla på filmen grannarna ser på? Ser rakt in i deras vardagsrum och de kör projektor, hela vårat vardagsrum lyser upp när de sätter igång film på hela väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar