19 januari 2010

Lite att se fram emot

Livet har sin stilla gång. Idag har jag inget planerat (ungefär som vanligt med andra ord). Tänkte ta tag i att fylla i alla papper från psykologen. Alla utom 1 som ska göras max 3 dagar innan nästa terapi stund. De kommer dock inte stämma överens med min grå verklighet, eftersom jag faktiskt har något att se fram emot dagen innan jag ska dit igen och då känner jag ju mig inte lika nere som jag brukar. Men de är väl tur de.
Igår var då mitt första möte med psykolog. De var mycket psykiskt påfrestande för mig. Jag var helt slut i skallen och kände mig totalt nedstämd efter den timmen. Inte nog med de, skulle man pulsa hem i snö som känns som sandstrand och de i 35 minuter medans ännu mer snö faller. När jag var mer än halvvägs framme stannade jag upp och tänkte på hur skönt de bara skulle vara att lägga mig ner i snön och bara ligga där ett tag.
Jag längtar till helgen, för att inte tala om måndag! Ska bli så skönt att se någon hemifrån, någon som får mig att le. Sen kommer Emschen och efter de blir de en liten trip. Skönt att ha lite att göra. Hoppas även på att Tess snart ska befinna sig i Stockholm en längre tid så vi kan ses och sen kanske en lekdag med Fanny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar